Finale driehoekstoernooi

Felle judostrijd tijdens finale Driehoekstoernooi
in sporthal 't Spilbroek te Neede

NEEDE - Sporthal 't Spilbroek stond zondag 29 januari in het teken van de judosport, hier werd het de finale van het zogenaamde Driehoekstoernooi georganiseerd door judovereniging 't Höfke Neede/Diepenheim gehouden. Er werd gestreden op 3 matten in 3 tijdsblokken van ongeveer anderhalf uur. De judoka's zijn ingedeeld in poules van max 6 deelnemers waarbij iedereen 1 maal tegen elkaar de strijd aangaat. De wedstrijdduur is voor de jeugd 2 minuten en voor de junioren 3 minuten. Armklemmen en verwurgingen zijn niet toegestaan. In plaats van de reguliere puntentelling wordt het zgn. 10 puntensysteem gehandhaafd. Hierbij telt een ippon voor 4 punten, een wasa-ari voor 2 punten en een yuko voor 1 punt. Dit houdt in dat indien er een ippon wordt gescoord er gewoon wordt door gestreden totdat de tijd om is of er 10 punten gescoord zijn, op deze manier heeft de tegenstander nog de mogelijkheid om de partij te winnen.

Ook tijdens de finale wordt er aandacht geschonken aan WWW.STICHTING4JASON.NL, een judoka van 8 jaar lid van jv 't Höfke Neede die in juni een verschrikkelijk ongeluk is overkomen met een tractor en dientengevolge een hoge dwarslaesie heeft opgelopen. Hij reist samen met moeder van het Roesingh te Enschede naar het ziekenhuis in Nijmegen, waarbij de reiskosten per ambulance voor de ouders zijn, het geld wat binnenkomt wordt besteed aan een aangepaste auto en ook voor eventuele behandeling in het buitenland. Hiervoor is dus inmiddels een stichting opgericht. Onze bijdrage aan deze stichting zal bestaan uit het vragen van een vrijwillige bijdrage tijdens de finale voor deze stichting en deze in een daarvoor bestemde bus te deponeren.

Nadat de judoka's elkaar hadden afgetast op het eerste en tweede deel van dit toernooi te Diepenheim en Hengevelde, ging het er bij de finale van dit toernooi wel heftiger aan toe. Vooral de judoka's die het er in Diepenheim en Hengevelde een beetje in hadden laten zitten kwamen nu beter gemotiveerd op de tatami. Dit kwam duidelijk aan het licht bij de prijsuitreikingen, judoka's die bij de vorige twee delen naast het eremetaal grepen stonden in sommige gevallen ineens op de hoogste trede , en andersom. Al met al was het een zeer sportief toernooi en werden er mooie partijen judo getoond, mede doordat er niet zoals bij het eerste en tweede deel om medailles maar om bekers werd gestreden, (voor elke deelnemer was er een beker) dit werd ook door het publiek op de overvolle tribune volop gewaardeerd.

UITSLAGEN:
Poule 1: 1e Ilahno Lahdo, jv 't Höfke Neede; 2e Duncan Droppers, jv Chikara Deurningen; 3e Noortje Koning,
jv De Wester Enschede.

Poule 2: 1e Kevin Tuitert, jv 't Höfke Diepenheim; 2e Rick Hengeveld, jv 't Höfke Neede; 3e Randy Beekman,
jv Uki-Waza Zandpol.

Poule 3: 1e Nick Weggen, jv Budo Aktief isidorushoeve; 2e Lucas Tichelaar, jv De Wester Enschede; 3e Jeffrey Doek, jv Uki-Waza Zandpol.

Poule 4: 1e Dean de Boer, jv De Wester Enschede; 2e Daan Grevelink, jv 't Höfke Neede; 3e Sem Aarnink,
jv Budo Aktief Isidorushoeve.

Poule 5: 1e Boet Rohof, jv 't Höfke Neede; 2e Bas Steenhuis, jv Uki-Waza Zandpol; 3e Brigitte Hengeveld,
jv 't Höfke Neede.

Poule 6: 1e Bastiaan Winkelhorst, jv Budo Aktief Isidorushoeve; 2e Finn Wassink, jv Stadsveld Enschede;
3e Jason Kleinwillink, jv 't Höfke Neede.

Poule 7: 1e Kyan de Boer, jv De Wester Enschede; 2e Tycho Visser, jv Stadsveld Enschede; 3e Cheryl Hengeveld, jv 't Höfke Neede.

Poule 8: 1e Kai Westendorp, jv Budo Aktief Isidorushoeve; 2e Lisa Tuitert, jv 't Höfke Diepenheim; 3e Jolan Roordink, jv De Wester Enschede.

Poule 9: 1e Isabel Kiewiet, jv Uki-Waza Zandpol: 2e Job Gerberink, jv Budokai Glanerbrug; 3e Tom Smit,
jv De Budoka Enschede.

Poule 10: 1e Mart Groothengel, jv 't Höfke Diepenheim; 2e Mark van Gestel, jv De Budoka Enschede; 3e Wessel Broer, jv 't Höfke Diepenheim.

Poule 11: 1e Rick de Bree, jv De Budoka Enschede; 2e Lars Drenth, jv Budokai Glanerbrug; 3e Hero Theunisz,
jv 't Höfke Neede .

Poule 12: 1e Dion ten Asbroek, jv Budo Aktief Isidorushoeve; 2e Tim Strijks, jv Kodokan Schoonebeek; 3e Jesse Mensink, jv 't Höfke Diepenheim.

Poule 13: 1e Caro Ottenschot, jv Budo Aktief Isidorushoeve; 2e Nienke de Boer, jv Jigoro Kano Ruinen; 3e Bente van der Kolk, jv Jigoro Kano Ruinen.

Poule 14: 1e Jordy ten Asbroek, jv Budo Aktief Isidorushoeve; 2e Mayk den Ouden, jv 't Höfke Neede; 3e Mick Wissink, jv 't Höfke Neede.

Poule 15: 1e Collin Zweverink, jv 't Höfke Neede; 2e Matthijs Voortman, jv 't Höfke Neede; 3e Wouter Eijssink,
jv 't Höfke Neede.

Poule 16: 1e Luka Dekker, jv 't Höfke Diepenheim; 2e Leroy Spijkerman, jv Chikara Deurningen; 2e Luuk Hofmeijer, jv 't Höfke Diepenheim.

Poule 17: 1e Jaimy van der Vecht, jv Budokai Glanerbrug; 2e Saranne A B, jv Yoko Suma Coevorden; 3e Justin van
de Werf, jv Stadsveld Enschede.

Poule 18: 1e Ron Metternich, jv Chikara Deurningen; 2e Jelmer Kruithof, jv Jigoro Kano Ruinen; 3e Chiel Vossebeld, jv Budo Aktief Isidorushoeve.

Poule 19: 1e Joran A B, jv Yoko Suma Coevorden; 2e Arnon A B, jv Yoko Suma Coevorden; 3e Job Herres,
jv Stadsveld Enschede.

Facebook-64

Copyright © 2012 judoclub het höfke. Alle rechten voorbehouden. Webdesign & Hosting Antes-webdesign